Thursday, April 8, 2010

Finally......终于。。。

终于,我不用再熬夜读书。。。
终于,我可以每天一觉睡到自然醒。。。
终于,我可以好好享受假期,做自己喜欢做的事情。。。
终于,我考完试啦!!!

Finally, I don't need study till late at night...
Finally, I can sleep till wake up naturally everyday...
Finally, I can enjoy my holiday, do whatever I like...
Finally, I have finished the exams!!!

其实前几天就很想上来打这篇博文,可是心里面却一直犹豫着该不该上来。现在的我已经是‘自由身’,不再被考试束缚,想干什么就干什么。

Actually I was thinking to post an article few days ago, but don't know why I feel something stopped me from doing it. But currently freedom is mine, not bound by the exams, can do whatever I want.

时间过得真是快,‘咻’一下,我已经考完试了。。。回想上星期的今天,我还在朋友家啃书,那段时间可谓度日如年。。。

Time passes really fast, just a blink of eyes, I've done my exams...Look back to last thursday, I was still staying at friend's house, studying hard till half dead, the moment I really felt 1 day like 1 year...

考试的那段时间真的挺折磨人的,睡眠不足,导致青春痘又肆无忌惮在我脸上冒出来,可恶!!加上考试啃书真的很大压力,有一次还和朋友一起温习的时候突然哭了!!我哭是因为想念家里的枕头,被子,还有想到家人都在睡觉的时间,我还在不能够睡。。。够悲惨的!!终于在周末的时候回家了,还是家里最好、最舒服!!这段时间想了很多,不管什么事情,家永远是最好的避风港。沛诗,我现在彻底了解你身在异乡倍思亲的心情!!(我也想念你。。。)

The period having exam is really suffering, not enough sleep, makes pimples popped out on my face, it's flagitious!! Plus I was really stressed out study during exams, I finally cried when studying together with my friends!! I cried because I miss my bed and blanket at home, somemore thought of my family all slept while I still suffering in studying...what a pity!! Finally went home on weekend, home is the most comfortable place!! I've think a lot during that time, no matter what happened, home is the best haven. Pei Shi, I understand well how u felt over there!!! (I miss you as well)

放假后,我有一堆的计划等着我去实行,当然减肥是少不了的,哈哈!!之前放弃的东西,我现在想学回来,趁这三个月的长假好好充实自己。我想七月开学后,让人看到不一样的我。。。*期待ing

I have a lot plans are waiting for me to implement, of course diet is a MUST, haha!! Well, I would like to learn back what I've gave up previously, enrich myself during this long break. I want to show a different me in degree...*awaiting it

我想放假的这段时间会蛮无聊的,想出去吃饭、喝茶、看戏、逛街的都可以约我,不过记得要提前告知,因为我讨厌临时通知临时准备,OK?

I think I'll be bored during holiday, anyone who wants to go for a walk, a movie can call me, but remember call in advance, because I hate last minute preparation, ok?

祝我假期快乐吧!!

Wish me Happy Holiday!!


No comments: